Ahir veient el Polònia (sÃ, a vegades encara el cos m'aguanta a aquelles hores) vaig riure amb aquell policÃa nacional de València que felicita els seus subordinats per haver colpejat "els xiquets que es queixaven perquè no tenien calefacció a l'institut". Vaig riure perquè el retrat era aixà de ridÃcul: uns senyor fets i drets (i armats) que donen una bona pallissa a uns xiquets que es queixen perquè tenen fred.
Aquest és el tipus de notÃcia molt difÃcil d'esquivar quan una està fent classe, sempre hi ha algú que vol comentar en veu alta el que ha vist a les notÃcies del dia anterior i no ha acabat d'entendre. Què s'ha de fer llavors? Recordem que estem a classe de ciències socials, aquella matèria que ens ha d'ajudar a entendre el món on vivim des d'una perspectiva històrica, i des del lloc al món on estem arrelats.
Jo no passo, jo crec que aquestes coses es poden analitzar amb els nostres alumnes però, clar, no vull montar un debat tipo Sálvame, ni a favor i en contra i prou, i tampoc no vull fer un discurs sobre què en penso jo.
Crec que podria ser positiu aplicar la recerca social quan ens trobem en aquestes situacions a l'aula. Buscar les fonts de coneixement (les notÃcies de premsa, les declaracions dels diferents protagonistes) i analitzar el context (difÃcil entendre això sense la crisi econòmica i la seva incidència en la Comunitat Valenciana en particular). Fet això serà més senzill arribar a conclusions sobre el que està passant a València amb els estudiants, però el problema que em falta per solucionar, més que la programació, és el temps.
SÃ amics meus, ens tenen agafats pel temps.
SÃ amics meus, ens tenen agafats pel temps.
No hay comentarios:
Publicar un comentario