jueves, 25 de noviembre de 2010

Posades en comú

En Educació Eticocívica hem fet una activitat bastant senzilla però que ha donant molt de sí mateixa. Al començar la classe jo feina una analogia entre els laberints i les decisions que prenem a la vida sobre nosaltres mateixos (li vaig dir "la cura d'una mateixa" i de seguida ho van entendre). No es tracta de cuidar el cos (però també) no es tracta de cuidar-nos sentimentalment (però també), no es tracta de cuidar-nos psicològicament (però és clar que això també).... es tracta de cuidar-SE. Agafar responsabilitats i saber distingir els nostres errors des de la conciència clara del que estem fent.
Bé, només preguntava dues coses: quines coses posen en perill el nostre benestar? Què podem fer per estar millor?



En grups de tres van fer un document de text i me'l van enviar per correu. Normalment l'activitat hagués l'hagués acabat aquí. Però vaig llegir tots els documents que m'havien enviar i vaig fer un document de posada en comú. Al dia següent el vam veure en una presentació i el vam comentar mica en mica. 

Veure aquest document ha creat molta més discusió de la que jo hagués pogut crear amb quasevol altre tipus de document. Cada grup anava reconeixent les seves pròpies respostes i les explicaven a la resta dels grups pràcticament sense demanar-los.

Crec, sincerament, que veure els resultats d'una sessió de treball d'aquesta manera ens ha agrada a totes.

1 comentario: