jueves, 11 de noviembre de 2010

El Born, un vincle amb el passat

Demà posaré  aquest vídeo a classe, El Born, un vincle amb el passat, m'agrada per diversos motius. El primer de tots és perquè parla del Mercat del Born, un lloc relativament proper al nostre institut. Sempre he d'explicar on està exactament però al final tothom l'acaba situant. 
M'agrada perquè explica la història del nostre barri, perquè fa una reconstrucció en tres dimensions del Rec Comptal i de la zona que l'envoltava, podem veure Barcelona abans fos enderrocada per les ordres borbòniques. 
M'agrada perquè els arqueòlegs expliquen i mostres quines restes materials han trobat en el lloc on estava el mercat. 
M'agrada perquè explica la guerra de Succesió de manera bastant adequada per alumnes de 4rt. 


Hi ha més coses que m'agraden d'aquest vídeo, el que no m'agrada és la durada. No és molt llarg (uns 60') però mai no dona temps a veure'l en una sessió perquè entre que arriben, seuen, expliques on està el Born, el vídeo comença a funcionar, se sent o no se sent... en fin, que són dues sessions i el vídeo queda dividit per la meitat. Per mi la durada ideal són uns 20 minuts però això és difícil de trobar.

A veure què tal ens va demà.

1 comentario: